Behandling for blærekatarr
Det har aldri vært enklere å få hjelp med en urinveisinfeksjon og blærekatarr.
- Erfarne leger
- Åpent alle dager kl. 7-22
- Resept ved behov






Rask og god hjelp
Snakk med en erfaren lege og få resept når det trengs. På video, chat eller telefon. Skriver legen ut resept kan medisinen hentes på valgfritt apotek, eller leveres hjemme.
Tjenesten egner seg best til kvinner 12-65 år, med ukomplisert urinveisinfeksjon. Det er opp til legen å vurdere om det er indikasjon for resept.
Slik fungerer det
Beskriv problemet
Beskriv dine symptomer og problemstilling, bruk din BankID og gjennomfør bestillingen. Du trenger ikke laste ned en app!
Snakk med legen
Gjennom chat eller video kan du og din lege kommunisere helt trygt. Vi har åpent alle dager mellom kl.
7-22
.
Få råd og resept
Legen hjelper deg med diagnose og behandling. Medisinen får du på valgfritt apotek, eller levert hjem fra nettapotek. Om ønskelig kan journalen sendes til din fastlege.
Vanlige spørsmål
Her finner du noen vanlige spørsmål om digitale konsultasjoner og om behandling av urinveisinfeksjon.
Kan jeg bestille test for kjønnssykdommer hos dere?
Vi kan hjelpe deg med både test og behandling av seksuelt overførbare sykdommer (kjønnssykdommer). Du får tilsendt et test-kit i posten, og kan ta testen hjemme. Når svaret har kommet til legen, kan vi evt. skrive ut relevant behandling til deg. Vi kan ikke starte opp behandling uten at det foreligger en positiv test.
Hvem kan få resept på antibiotika for urinveisinfeksjon?
Ved en digital konsultasjon vil antibiotika kun skrives ut til kvinner mellom 12-65år, med klassiske symptomer og en ukomplisert urinveisinfeksjon. Med dette menes smerte eller svie og hyppig vannlating, hos en ikke-gravid kvinne, som ikke er kommet i overgangsalder. Ved et hjemmebesøk vil Hjemmelegene kunne hjelpe med alle slags urinveisinfeksjoner.
Digital konsultasjon vs hjemmebesøk, hva skal jeg velge?
Digital konsultasjon egner seg til en rekke enklere problemstillinger, men kan ikke brukes til alt. Dersom du tror det trengs fysisk undersøkelse eller prøver, anbefaler vi et hjemmebesøk. Fordelen med vår tjeneste, er at vi tilbyr både hjemmebesøk og digital konsultasjon, og lar valget være opp til deg. Dersom du er i tvil kan du starte med en digital konsultasjon. Legen vil kunne veilede deg videre, og hvis det trengs et hjemmebesøk motregnes prisen for digitale konsultasjonen. Digital konsultasjon er også godt egnet som oppfølging etter et hjemmebesøk.
Kan jeg ta opp flere problemstillinger?
Ved en digital konsultasjon ber vi deg om å begrense deg til én problemstilling. Dersom du tar opp flere ting, kan legen bli nødt til å sortere ut en ting å fokusere på for konsultasjonen. Har du flere problemstillinger som er komplekse eller tidkrevende anbefaler vi at du oppsøker lege fysisk, for eksempel ved å bestille et hjemmebesøk.
Må jeg installere en app for å bestille digital konsultasjon?
Vi har med vilje unngått å lage en app, så det slipper du. Alt gjøres fra nettleseren din. Fordelen er at du kan bruke tjenestene fra både PC og mobil. Du kan likevel lage en app-knapp på iPhone som tar deg til denne nettsiden.
- Trykk på dele-ikonet nederst (firkant med pil)
- Velg «Legg til på Hjem-skjermen»
- Voila! Nå har du fått "app" med som linker til denne nettsiden.
Jeg får ikke video til å fungere, hva skal jeg gjøre?
- For å starte en videokonsultasjon med Hjemmelegene trenger vi tilgang til kamera og mikrofon på din enhet. Velg "Tillat" når du får spørsmålet om tilgang til kamera og mikrofon når du går inn i videorommet. Du kan også gi tilgang under innstillinger på din telefon eller pc. Innstillinger ser litt forskjellig ut fra om du er på telefon eller pc og hvilken nettleser du bruker. Under finner du lenker til hjelpesider for din nettleser.
- Om du trenger hjelp, kan du også starte en chat med vår kundesupport ved å trykke på snakkeboblen nederst i høyre hjørne.
- Det kan også være at nettleseren din ikke er støttet. Prøv å oppgradere nettleseren din eller bytt enhet og prøv igjen.
- Et godt gammel triks er også å prøve å starte telefon eller pc på nytt om problemet vedvarer.
Safari nettleser
Chrome nettleser
Firefox nettleser
- Fra datamaskin og telefon her
Microsoft edge nettleser
- Fra datamaskin her
Hvorfor bruker vi chat, telefon, bilde og video?
Digitale konsultasjoner gjør at legen kan jobbe mer effektivt, og muliggjør at du kan ha en konsultasjon uansett hvor du befinner deg. Kanskje tør du også å ta opp ting på chat eller telefon som er pinlig ansikt til ansikt. I noen tilfeller vil legen anbefale bruk av telefon eller video, eller be om et bilde. Bruk av både tekst, lyd, bilde og video gjør deg og legen i stand til å kommunisere naturlig ut fra problemstillingen. Når legen svarer deg, vil du motta en SMS. Det gjør at du kan gjøre andre ting mens du venter. Effektivt for legen, og behagelig for deg.

Snakk med en lege nå
Snakk med lege på video, chat eller telefon.
Alle dager fra kl.
7-22
.