Behandling for øye­betennelse

Det har aldri vært enklere å få rask behandling for øyekatarr. Her kan du snakke med en erfaren lege, på chat eller video og få resept når det trengs.

  • Erfarne leger
  • Åpent alle dager kl. 7-22
  • Resept ved behov
Start konsultasjon – 
kr 359,-
Far trøster syk sønn som ligger i sofaen og ser på nettbrett.
Håndplukkede leger med solid kompetanse
Skjermbilde fra mobiltelefon som viser chat med lege om øyeinfeksjon.

Rask og god hjelp

Konsultasjon med en erfaren lege på video, chat eller telefon, og få rask og trygg hjelp med øyeinfeksjonen. Skriver legen ut resept kan medisinen hentes på valgfritt apotek, eller leveres hjemme. Åpent alle dager kl. 7-22.

Start konsultasjon – 
kr 359,-

Slik fungerer det

Beskriv problemet

Beskriv dine symptomer og problemstilling, bruk din BankID og gjennomfør bestillingen. Du trenger ikke laste ned en app.

Snakk med legen

I konsultasjonen kan du og din lege kommunisere helt trygt.

Få råd og resept

Legen hjelper deg med diagnose og behandling. Medisinen får du på valgfritt apotek, eller levert hjem fra nettapotek. Om ønskelig kan journalen sendes til din fastlege.

Vanlige spørsmål

Her finner du noen vanlige spørsmål om behandling for øyebetennelse og digitale konsultasjoner.

Kan dere gi meg resept på antibiotika for øyebetennelse?

Ja, det kan vi, men legen må gjøre noen vurderinger. Behandlingen for øyekatarr rettes mot årsaken, altså om det er virus eller bakterier. Ved mistanke om bakterieinfeksjon vil man behandle med antibiotika i form av øyedråper, øyesalve eller begge deler. Legen din kan også tilby en såkalt «vent og se» resept da mange tilfeller er forårsaket av virus og er selvbegrensende.

No items found.

Hvilke symptomer, diagnose og behandling finnes for barn med øyebetennelse?

Øyekatarr eller øyebetennelse kan skyldes en virusinfeksjon eller det kan dreie seg om en bakterieinfeksjon.

Barn med øyekatarr vil ofte ha følelsen av det «er noe på øyet». Det går som regel over av seg selv i løpet av 1-2 uker.

Les mer om øyebetennelse hos barn og hva du kan gjøre.

No items found.

Digital konsultasjon vs hjemmebesøk, hva skal jeg velge?

Digital konsultasjon egner seg til en rekke enklere problemstillinger, men kan ikke brukes til alt. Dersom du tror det trengs fysisk undersøkelse eller prøver, anbefaler vi et hjemmebesøk. Fordelen med vår tjeneste, er at vi tilbyr både hjemmebesøk og digital konsultasjon, og lar valget være opp til deg. Dersom du er i tvil kan du starte med en digital konsultasjon. Legen vil kunne veilede deg videre, og hvis det trengs et hjemmebesøk motregnes prisen for digitale konsultasjonen. Digital konsultasjon er også godt egnet som oppfølging etter et hjemmebesøk.

Digital lege

Kan jeg ta opp flere problemstillinger?

Ved en digital konsultasjon ber vi deg om å begrense deg til én problemstilling. Dersom du tar opp flere ting, kan legen bli nødt til å sortere ut en ting å fokusere på for konsultasjonen. Har du flere problemstillinger som er komplekse eller tidkrevende anbefaler vi at du oppsøker lege fysisk, for eksempel ved å bestille et hjemmebesøk.

Digital lege

Må jeg installere en app for å bestille digital konsultasjon?

Vi har med vilje unngått å lage en app, så det slipper du. Alt gjøres fra nettleseren din. Fordelen er at du kan bruke tjenestene fra både PC og mobil. Du kan likevel lage en app-knapp på iPhone som tar deg til denne nettsiden.

  • Trykk på dele-ikonet nederst (firkant med pil)
  • Velg «Legg til på Hjem-skjermen»
  • Voila! Nå har du fått "app" med som linker til denne nettsiden.
Forsikring
Digital lege

Jeg får ikke video til å fungere, hva skal jeg gjøre?

  • For å starte en videokonsultasjon med Hjemmelegene trenger vi tilgang til kamera og mikrofon på din enhet. Velg "Tillat" når du får spørsmålet om tilgang til kamera og mikrofon når du går inn i videorommet. Du kan også gi tilgang under innstillinger på din telefon eller pc. Innstillinger ser litt forskjellig ut fra om du er på telefon eller pc og hvilken nettleser du bruker. Under finner du lenker til hjelpesider for din nettleser.
  • Om du trenger hjelp, kan du også starte en chat med vår kundesupport ved å trykke på snakkeboblen nederst i høyre hjørne.
  • Det kan også  være at nettleseren din ikke er støttet. Prøv å oppgradere nettleseren din eller bytt enhet og prøv igjen.
  • Et godt gammel triks er også å prøve å starte telefon eller pc på nytt om problemet vedvarer.

Safari nettleser

  • Fra datamaskin her
  • Fra telefon her

Chrome nettleser

  • Fra datamaskin her
  • Fra telefon her

Firefox nettleser

  • Fra datamaskin og telefon her

Microsoft edge nettleser

  • Fra datamaskin her
Forsikring
Digital lege

Hvorfor bruker vi chat, telefon, bilde og video?

Digitale konsultasjoner gjør at legen kan jobbe mer effektivt, og muliggjør at du kan ha en konsultasjon uansett hvor du befinner deg. Kanskje tør du også å ta opp ting på chat eller telefon som er pinlig ansikt til ansikt. I noen tilfeller vil legen anbefale bruk av telefon eller video, eller be om et bilde. Bruk av både tekst, lyd, bilde og video gjør deg og legen i stand til å kommunisere naturlig ut fra problemstillingen. Når legen svarer deg, vil du motta en SMS. Det gjør at du kan gjøre andre ting mens du venter. Effektivt for legen, og behagelig for deg.

No items found.
Lege fra Hjemmelegene smiler til baby som holder termometer under hjemmebesøk.

Snakk med en lege nå

Snakk med lege på video, chat eller telefon.
Alle dager fra kl.

7-22

.