Bestill reisevaksine
Det har aldri vært enklere å ta reisevaksiner. Få reiseråd og resept via video, chat eller telefon. Vaksine settes på ditt lokale apotek.
- Enkel bestilling via nett
- Sikker chat med erfaren lege, med gode råd til din reise
- Drop-in for vaksine på apotek





Slik fungerer det
Bestill vaksine
Beskriv reisemål og tidligere vaksiner til legen. Identifiser deg med Bank-ID og legg inn betalingsinformasjon for å bekrefte bestillingen. Du trenger ikke laste ned en app.
Få råd og resept
Snakk med en av våre erfarne leger på video, chat eller telefon. Til vaksineveiledning anbefaler vi å bruke vår sikre, krypterte chat. Da har både du og legen tid til å undersøke detaljer undervei i samtalen. Vi har åpent alle dager mellom kl.
7-22
.
Sett vaksine på apotek
Ta vaksinen(e) hos et på valgfritt apotek.
Vaksine settes av kvalifisert helsepersonell, på drop-in eller booking. Du betaler ofte et vaksinasjonsgebyr, i tillegg til prisen for selve vaksinen.
Vanlige spørsmål
Her finner du informasjon om reisevaksiner og om digitale konsultasjoner.
Journalføres mine vaksiner?
Ja. Dine vaksiner vil journalføres i det nasjonale vaksineregisteret, SYSVAK, av den som setter vaksinen.
Du vil kunne se vaksinene på HelseNorge i etterkant.
Pris - hva koster dette?
Hjemmelegene hjelper deg med råd og veiledning, og gir deg resept på vaksinene du trenger for kr. 359 (per person).
Når du drar til apoteket må du betale for selve vaksinene, akkurat som at du henter en annen medisin du har fått resept på. Dersom du ønsker at apotekets kvalifiserte personell skal sette vaksinen, må du betale en gebyr for dette. Merk at totalprisen hos apoteket vil kunne variere, ut fra hvor mange vaksiner du ønsker og hvilke typer.
Vi mener uansett at tjenesten er billigere enn å dra til reisevaksinasjonssenter, og ikke minst mye enklere.
Digital konsultasjon vs hjemmebesøk, hva skal jeg velge?
Digital konsultasjon egner seg til en rekke enklere problemstillinger, men kan ikke brukes til alt. Dersom du tror det trengs fysisk undersøkelse eller prøver, anbefaler vi et hjemmebesøk. Fordelen med vår tjeneste, er at vi tilbyr både hjemmebesøk og digital konsultasjon, og lar valget være opp til deg. Dersom du er i tvil kan du starte med en digital konsultasjon. Legen vil kunne veilede deg videre, og hvis det trengs et hjemmebesøk motregnes prisen for digitale konsultasjonen. Digital konsultasjon er også godt egnet som oppfølging etter et hjemmebesøk.
Kan jeg ta opp flere problemstillinger?
Ved en digital konsultasjon ber vi deg om å begrense deg til én problemstilling. Dersom du tar opp flere ting, kan legen bli nødt til å sortere ut en ting å fokusere på for konsultasjonen. Har du flere problemstillinger som er komplekse eller tidkrevende anbefaler vi at du oppsøker lege fysisk, for eksempel ved å bestille et hjemmebesøk.
Må jeg installere en app for å bestille digital konsultasjon?
Vi har med vilje unngått å lage en app, så det slipper du. Alt gjøres fra nettleseren din. Fordelen er at du kan bruke tjenestene fra både PC og mobil. Du kan likevel lage en app-knapp på iPhone som tar deg til denne nettsiden.
- Trykk på dele-ikonet nederst (firkant med pil)
- Velg «Legg til på Hjem-skjermen»
- Voila! Nå har du fått "app" med som linker til denne nettsiden.
Jeg får ikke video til å fungere, hva skal jeg gjøre?
- For å starte en videokonsultasjon med Hjemmelegene trenger vi tilgang til kamera og mikrofon på din enhet. Velg "Tillat" når du får spørsmålet om tilgang til kamera og mikrofon når du går inn i videorommet. Du kan også gi tilgang under innstillinger på din telefon eller pc. Innstillinger ser litt forskjellig ut fra om du er på telefon eller pc og hvilken nettleser du bruker. Under finner du lenker til hjelpesider for din nettleser.
- Om du trenger hjelp, kan du også starte en chat med vår kundesupport ved å trykke på snakkeboblen nederst i høyre hjørne.
- Det kan også være at nettleseren din ikke er støttet. Prøv å oppgradere nettleseren din eller bytt enhet og prøv igjen.
- Et godt gammel triks er også å prøve å starte telefon eller pc på nytt om problemet vedvarer.
Safari nettleser
Chrome nettleser
Firefox nettleser
- Fra datamaskin og telefon her
Microsoft edge nettleser
- Fra datamaskin her
Hvorfor bruker vi chat, telefon, bilde og video?
Digitale konsultasjoner gjør at legen kan jobbe mer effektivt, og muliggjør at du kan ha en konsultasjon uansett hvor du befinner deg. Kanskje tør du også å ta opp ting på chat eller telefon som er pinlig ansikt til ansikt. I noen tilfeller vil legen anbefale bruk av telefon eller video, eller be om et bilde. Bruk av både tekst, lyd, bilde og video gjør deg og legen i stand til å kommunisere naturlig ut fra problemstillingen. Når legen svarer deg, vil du motta en SMS. Det gjør at du kan gjøre andre ting mens du venter. Effektivt for legen, og behagelig for deg.

Bestill reisevaksine
Snakk med legen på video, chat eller telefon og få tilsendt hjemmetest.