Behandling for pollen­allergi

Det har aldri vært enklere å få hjelp med pollenallergi.

  • Erfarne leger
  • Uansett hvor du er
  • Resept ved behov
Start konsultasjon – 
kr 359,-
Bie i flukt mot solsikke i sollys.
Håndplukkede leger med solid kompetanse
Skjermbilde fra mobiltelefon som viser chat med lege om allergi.

Rask og god hjelp

Snakk med en erfaren Hjemmelege på video, chat eller telefon og få rask og trygg hjelp med din pollenallergi. Hvis du trenger allergitest kan det enkelt tas på et laboratorium i nærheten av deg.

OBS: Allergitester må tas på en av Fürsts prøvetakingsstasjoner som finnes i Oslo, Sandefjord og Bergen.

Start konsultasjon – 
kr 359,-

Slik fungerer det

Beskriv problemet

Beskriv dine symptomer og problemstilling, bruk din BankID og gjennomfør bestillingen. Du trenger ikke laste ned en app.

Snakk med legen

Gjennom chat, video eller telefon kan du og din lege kommunisere helt trygt.

Få råd og resept

Legen hjelper deg med diagnose, tester og behandling. Vil legen at du skal gjøre en test kan det tas på et Fürst laboratorium i Oslo, Sandefjord eller Bergen. Om ønskelig kan journalen sendes til din fastlege.

Vanlige spørsmål

Her finner du noen vanlige spørsmål digitale konsultasjoner og om behandling for pollenallergi.

Kan dere hjelpe til med vaksiner mot allergier, såkalt hyposensibilisering?

Ja, vi kan henvise til en spesialist som kan utrede og hjelpe deg med denne behandlingen.

No items found.

Hvorfor sier legen at jeg må ta en allergitest?

For å kunne gi best mulig råd rundt dine allergier, og hvilke medisiner du vil ha mest effekt av, så trenger ofte legen resultatene fra en allergitest. For at du skal få medisiner på blåresept (dvs at du kun betaler en liten egenandel av medisinkostnaden) er det også påkrevd at legen har prøveresultater.

No items found.

Kan dere fornye allergiresepter?

Ja, det kan vi!

No items found.

Hvordan kan dere hjelpe meg med pollenallergi?

Har du symptomer på allergi er det fordelaktig å diskutere situasjonen med en lege. På en legechat vil vi kunne gi deg råd, behandling og resepter basert på din situasjon, behov og symptomer. Noen ganger kan alt løses bare ved å chatte litt med legen, og når det trengs litt mer informasjon så ordner vi en allergitest. Slik får du alltid den hjelpen du trenger. Trenger du mer informasjon om pollenallergi? Nå kan du lese mer om symptomer, behandling og pollentyper.

No items found.

Digital konsultasjon vs hjemmebesøk, hva skal jeg velge?

Digital konsultasjon egner seg til en rekke enklere problemstillinger, men kan ikke brukes til alt. Dersom du tror det trengs fysisk undersøkelse eller prøver, anbefaler vi et hjemmebesøk. Fordelen med vår tjeneste, er at vi tilbyr både hjemmebesøk og digital konsultasjon, og lar valget være opp til deg. Dersom du er i tvil kan du starte med en digital konsultasjon. Legen vil kunne veilede deg videre, og hvis det trengs et hjemmebesøk motregnes prisen for digitale konsultasjonen. Digital konsultasjon er også godt egnet som oppfølging etter et hjemmebesøk.

Digital lege

Kan jeg ta opp flere problemstillinger?

Ved en digital konsultasjon ber vi deg om å begrense deg til én problemstilling. Dersom du tar opp flere ting, kan legen bli nødt til å sortere ut en ting å fokusere på for konsultasjonen. Har du flere problemstillinger som er komplekse eller tidkrevende anbefaler vi at du oppsøker lege fysisk, for eksempel ved å bestille et hjemmebesøk.

Digital lege

Må jeg installere en app for å bestille digital konsultasjon?

Vi har med vilje unngått å lage en app, så det slipper du. Alt gjøres fra nettleseren din. Fordelen er at du kan bruke tjenestene fra både PC og mobil. Du kan likevel lage en app-knapp på iPhone som tar deg til denne nettsiden.

  • Trykk på dele-ikonet nederst (firkant med pil)
  • Velg «Legg til på Hjem-skjermen»
  • Voila! Nå har du fått "app" med som linker til denne nettsiden.
Forsikring
Digital lege

Jeg får ikke video til å fungere, hva skal jeg gjøre?

  • For å starte en videokonsultasjon med Hjemmelegene trenger vi tilgang til kamera og mikrofon på din enhet. Velg "Tillat" når du får spørsmålet om tilgang til kamera og mikrofon når du går inn i videorommet. Du kan også gi tilgang under innstillinger på din telefon eller pc. Innstillinger ser litt forskjellig ut fra om du er på telefon eller pc og hvilken nettleser du bruker. Under finner du lenker til hjelpesider for din nettleser.
  • Om du trenger hjelp, kan du også starte en chat med vår kundesupport ved å trykke på snakkeboblen nederst i høyre hjørne.
  • Det kan også  være at nettleseren din ikke er støttet. Prøv å oppgradere nettleseren din eller bytt enhet og prøv igjen.
  • Et godt gammel triks er også å prøve å starte telefon eller pc på nytt om problemet vedvarer.

Safari nettleser

  • Fra datamaskin her
  • Fra telefon her

Chrome nettleser

  • Fra datamaskin her
  • Fra telefon her

Firefox nettleser

  • Fra datamaskin og telefon her

Microsoft edge nettleser

  • Fra datamaskin her
Forsikring
Digital lege

Hvorfor bruker vi chat, telefon, bilde og video?

Digitale konsultasjoner gjør at legen kan jobbe mer effektivt, og muliggjør at du kan ha en konsultasjon uansett hvor du befinner deg. Kanskje tør du også å ta opp ting på chat eller telefon som er pinlig ansikt til ansikt. I noen tilfeller vil legen anbefale bruk av telefon eller video, eller be om et bilde. Bruk av både tekst, lyd, bilde og video gjør deg og legen i stand til å kommunisere naturlig ut fra problemstillingen. Når legen svarer deg, vil du motta en SMS. Det gjør at du kan gjøre andre ting mens du venter. Effektivt for legen, og behagelig for deg.

No items found.
Portrett av smilende lege med briller foran vegg med trepanel.

Snakk med en lege nå

Snakk med lege på video, chat eller telefon.
Alle dager fra kl. 

7-22

.